Ken je de mop van Armando en Rebecca die naar Disney gingen?
Precies. Ze gingen niet. Wat een teleurstelling is dit zeg. Al weken verheug ik me op dit weekend: een heerlijk weekendje Disneyland Parijs. Helaas zijn we de mist in gegaan met onze vakantie aanbieder.
Mooie aanbieding
Na lang zeuren had ik mijn vriend eindelijk zover om samen met mij naar Disney te gaan. Na een tijdje online gezocht te hebben, kwamen we een mooie actie tegen. Een busreis, inclusief hotel en ontbijt en twee volle dagen toegang tot beide Disney parken. En dat alles voor een prijsje van 180 euro per persoon. Een ticket voor twee dagen kost al 140 euro. Mooie deal dachten we zo.
Geen tickets
We zouden een week voor vertrek onze tickets krijgen en het exacte tijdstip van vertrek. Omdat we nog niks ontvangen hadden, belde mijn vriend afgelopen maandag naar het reisbureau. We zouden uiterlijk woensdag de informatie per mail ontvangen en de buschauffeur zou ons de tickets overhandigen als we in de bus zaten. Woensdag nog steeds niks ontvangen. Dus maar weer aan de lijn gehangen. Er werd ons beloofd dat we later die avond of in de ochtend bericht zouden krijgen. Je raadt het al. De volgende dag hadden we nog steeds niks ontvangen.
Reis geannuleerd
Een dag voor vertrek belt mijn vriend me op. “Schat, ik heb slecht nieuws. De reis is geannuleerd.” Even denk ik nog dat hij een flauwe grap maakt, maar helaas blijkt dit niet zo te zijn. Na het zoveelste telefoontje met het reisbureau Citytijger, krijgt mijn vriend te horen dat ze onze boeking niet kunnen vinden. Even later krijgt hij een mailtje met de mededeling dat de reis door te weinig animo geannuleerd is. Ook staat er de mededeling dat deze mail afgelopen maandag al naar ons is verstuurd. Uiteraard hebben we geen mail van Citytijger ontvangen. Je zou denken na al dat telefonische contact van de afgelopen week, ze ons ook wel via de telefoon hadden kunnen informeren over de annulering.
Waslijst aan negatieve recensies
Ik besluit wat research te doen over Citytijger. Hadden we dit maar eerder gedaan, want het internet staat vol met negatieve recensies. De klachten komen overeen met die van ons. Er staan zelfs klachten tussen van reizigers die ’s nachts drie uur hebben staan wachten op een tourbus die maar niet kwam. Hun reis zou via de mail geannuleerd zijn, maar zij wisten uiteraard van niks.
Twee maanden wachten op geld
Vanochtend heeft mijn vriend weer gebeld met het reisbureau. We konden een vervangende datum selecteren of ons geld terug krijgen. Geen haar op ons hoofd die er nu nog aan denkt om verder met deze organisatie in zee te gaan. Dus we hebben om een retour betaling gevraagd. Nu is het afwachten of de betaling gaat lukken. Ook hier waren online veel klachten over. Er zat zelfs een persoon tussen die na twee maanden nog steeds geen geld ontvangen heeft.
Wijze les
We hebben hier zeker iets van geleerd. Als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan klopt er iets niet. Dan maar iets meer betalen bij een bekende reisorganisatie.